The Prisoner Nummer 6

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THE PRISONER
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ALEXIS KANNER

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BEWEGEN SIE DEN CURSOR
ÜBER DIE ZIFFERN!

No. 12:
You don't believe it. A university level degree in three minutes.
No. 6:
It's improbable.
No. 12:
But not impossible.
No. 6:
Nothing is impossible
in this place.

No. 12:
Nicht zu glauben. Ein Universitätsabschluss in drei minuten.
No. 6:
Unwahrscheinlich.
No. 12:
Aber nicht unmöglich.
No. 6:
Nichts ist unmöglich
an diesem ort.

 

ALEXIS KANNER 1942 - 2003

Von Michael Brüne

In meinen Besuch des Grabes von Alexis Kanner will ich nicht mehr hineininterpretieren, als was er ist: Einem verstorbenen Menschen die letzte Ehre zu erweisen, der viele Herzen auf unterschiedliche Weise berührt hat und Teil einer einzigartigen TV-Geschichte war, die uns alle bis heute fasziniert und zum Nachdenken anregt. Aber Merlina Waterworth, die während der

DEMASKIERUNG: ALS HIPPIE - NUMMER 48 - "THANKS FOR THE TRIP, DAD!"

Rückfahrt von der PRISONER-Convention im Jahr 2003 das letzte Interview mit Alexis geführt hat, hat natürlich Recht, dass mein Besuch auf dem Ölberg zugleich auch eine symbolische Geste ist. Dass ich als Deutscher zu einem angesehenen Juden komme, der (in welcher Weise auch immer) mit seiner Familie vor den Nazis fliehen musste. Und ich komme natürlich auch als Christ, der immer dem Weg der Versöhnung verpflichtet ist. Diese Mahnung ist in Jerusalem - dem Ursprungsort des Christentums und gleichzeitig der Stadt der drei großen monotheistischen Weltreligionen - besonders deutlich spürbar.

SCHALOM - FRIEDE -
AUS DER STADT DES FRIEDENS: JERUSALEM

Unsere Gruppe war drei Tage in Jerusalem und drei Tage in Galiläa unterwegs bei mehr als 30 Grad und strahlender Sonne. Besonders schön war der Sonnenaufgang am See Genezareth morgens um 5.30 Uhr und ein erfrischendes Bad im See.

ALEXIS KANNERS LETZTE RUHESTÄTTE

ZUSAMMEN IN PORTMEIRION

Am Montag, 14. Mai habe ich mich nachmittags mit Ori S. in Jerusalem getroffen, und wir sind zusammen zum Ölberg gefahren. Oris Frau Nora war leider dienstlich verhindert mitzukommen. Ich hatte sie auf der PRISONER-convention 2011 in Portmeirion kennen gelernt. Die beiden sind womöglich die einzigen NUMMER-6-fans in Israel, meine Vermutung. Es war SIX OF ONE-Gründer Dave Barrie gewesen, der erwähnt hatte, dass Alexis Kanner in Jerusalem bestattet wurde.

--3-2-1-0: OHNE NAMENSNENNUNG ALS MODEFOTOGRAF

HARMONY: ALS "THE KID" ZUSAMMEN MIT PATRICK McGOOHAN

KINGS AND DESPERATE MEN (1981): ALS TERRORIST IN EINEM FILM UNTER
EIGENER REGIE ZUSAMMEN MIT PATRICK McGOOHAN

"HEAR THE WORD OF THE LORD"

Ein Sicherheitsbegleiter hat uns zum Grab von Alexis Kanner geführt. Es liegt inmitten zahlreicher Steingräber am Hang des Ölberges, gegenüber dem jüdischen Tempelplatz, auf dem heute der Felsendom und die Al Aksa Moschee stehen. Auf jüdischen Friedhöfen trägt man (wie auch in der Synagoge) immer eine Kopfbedeckung. Ori hatte seine Kippa auf. Dazu sein Prisoner-Shirt an. Ich habe meine weiße Schildmütze getragen. Mein PRISONER-Shirt hatte ich diesmal nicht dabei...

Ohne Hebräisch-Kenntnisse würden wir das Grab nicht finden und identifizieren können. In der hebräischen Grabinschrift wird Kanner als "Rabbi Chaim Yeshaia Kanner" bezeichnet und als Sohn des angesehenen "Rabbi Pinchas Joseph Halevy".

Hier ruht
Der liebenswerte und geliebte Mensch
Von vornehmer Seele und edlem Geist
Rabbi Chaim Yeshaia Kanner, gesegneten Andenkens
Sohn unseres Mentors und Rabbi
Rabbi Pinchas Joseph Halevy, gesegneten Andenkens
Enkel der Aufrechten und Heiligen
Von Sanz, Shinwa, Kosow, Shpitovka and "Basht" (von gutem Namen)
Mögen ihre Rechte uns behüten
Im Monat 14 des Kislev, im Jahre 5764
Möge seine Seele zu denen gehören, die leben

Der Sicherheitsbegleiter war uns behilflich beim Fotografieren und Aufnehmen einiger Filmclips. In Erinnerung an Kanners Interpretation des Songs "Dem Bones" haben wir die Bibelstelle Ez 37 gelesen, Ori im hebräischen Original und ich auf englisch und deutsch.

CONVENTION 2011: KANNERS LETZTES INTERVIEW 2003 MIT MERLINA WATERWORTH;
DIE SELTSAME BRILLE IST EIN SONNENSCHUTZ UND KANNER VON KRANKHEIT GEZEICHNET

Nach einem stillen Gebet und dankbarer Erinnerung an den eindrucksvollen und charismatischen Darsteller, der an diesem bedeutenden Ort seine letzte Ruhe gefunden hat, haben wir einige Steine auf die Grabplatte gelegt. Auch stellvertretend für alle abwesenden PRISONER- und NUMMER-6-Freunde. Ori vermutet, dass die Titulierung "Rabbi" in Alexis Namen ein Ehrentitel ist. Es scheint, dass sein Vater Rabbi Pinchas Joseph Halevy tatsächlich ein Rabbi in der jüdischen Gemeinde war. Die Familie Kanner genießt jedenfalls großes Ansehen in Israel. Sie gehören der chassidischen Glaubensrichtung an. Warum der

ORI S. UND MICHAEL BRÜNE AM GRAB VON ALEXIS KANNER

Vorname "Alexis" auf der Grabinschrift fehlt, konnte Ori nicht sagen. Und auch sonst wusste niemand etwas darüber. Ori hatte etwa zehn Bestattungsinstitute abgeklappert, bevor er das Grab ausfindig machen konnte.

Anschließend hat mich Ori zum Essen in einem jüdischen Lokal eingeladen. Er arbeitet als Gynäkologe in einer der größten Jerusalemer Kliniken. Ich habe Ori und Nora auch nach Deutschland eingeladen. Worauf Ori ehrlicherweise sagte, da habe er immer noch Probleme wegen seiner Eltern, die unter den Nazis verfolgt wurden. Wir haben es nicht vertieft, ich wollte nicht in Wunden bohren.

Alles in allem war es eine gelungene und erfreuliche Begegnung mit einem eindrucksvollen Besuch an Alexis Kanners Grab. In erinnert mich an zwei Begegnungen, die ich mit Alexis persönlich hatte, 1993 in London auf der 25-Jahresfeier von NUMMER 6 und auf der Convention von 2003, nur einige Monate vor seinem plötzlichen Tod.

KINGS AND DESPERATE MEN

Was ist so besonderes daran, fragen Sie? Außer dass er so durch und durch verschroben und unkommerziell ist, spielen hier allzeitfavorit Patrick McGoohan und der regisseur/produzent/co-autor (wie auch der, unter dem pseudonym Henry Lucas, für den filmschnitt und die kamera verantwortliche) Alexis Kanner, Patricks alter kumpel aus NUMMER 6.

McGoohan spielt John Kingsley, einen umstrittenen radio-talkshow-moderator aus Montreal, der am Heiligabend in seinem wolkenkratzerstudio von einem terroristen-novizenpärchen (Alexis und Andrea Marcovicci) als geisel genommen wird. Sie bestücken das gebäude mit sprengstoff und versuchen dann, einen lokalen aktivisten aus dem gefängnis herauszubekommen. Das ist hier allerdings nicht der anfang eines durchschnittsdramas, denn Kanner verlegt sich auf ungewöhnliche charakterisierungen anstatt auf eingefahrene plotmuster.

Der kopf der entführer ist ein zum sozialrevolutionär gewordener professor ("Ich bin es leid, geschichte zu lehren", sagt Kanner. "ich würde sie lieber selbst gestalten."). Als beide dann in dem abgesicherten studio eingepfercht sind, tragen Patrick und Alexis mit den verschiedensten psychologischen waffen einen kampf unter sich aus, bis man völlig unsicher geworden ist, wer nun die oberhand hat.

Nachdem die polizei das gebäude umzingelt hat, mit ausreichend feuerkraft, um eine kleine armee zu stoppen, wird die sendung zu einer öffentlichen freakshow. McGoohan manipuliert den nervösen kidnapper mit trockenem raffiniertem witz (konsumiert dabei eine flasche gin), während er dem geschwafel der anrufer lauscht und einen schauprozess durchführt. Gegen Kanners anweisungen fügt er werbepausen ein und geht sogar gegen den kerl vor, in dem maße, wie sich dessen ach so perfekter plan vor Alexis blutunterlaufenen augen in luft auflöst...

Das alles ist für die meisten zuschauer (die beknackten, meine ich) vermutlich zu langatmig und diffus. Aber der film ist ein muss für fans von McGoohan und dem autorenkino. Kanner ist die fleisch gewordene schneidigkeit, während McGoohan in der rolle des dynamischen Kingsley textsicher ist, eine schrille und neckische rolle, die Patrick offensichtlich großes behagen bereitet. Zugegeben, der film hat ärgerliche längen, er ist aber stets fesselnd und absolut briliant. Ach ja, falls sie sich über den titel wundern, der stammt aus einem gedicht von John Donne: "Du bist ein sklave des schicksals, des zufalls, von königen und verzweifelten."

Steven Puchalski, author of "Slimetime: A Guide to Sleazy, Mindless Movies", 2002, and Shock Cinema

ALEXIS KANNER IN DEMASKIERUNG

Alexis Kanner (2. Mai 1942 in Bagnères-de-Luchon, France - 13. Dezember 2003 in London, England) war ein in Frankreich geborener anglo- kanadischer Schauspieler und ist am besten für seine bahnbrechenden Leistungen in der Fernsehserie NUMMER 6 bekannt geworden.

Er wurde im von Nazideutschand besetzten Teil Frankreichs geboren. Im April 1944, kurz vor seinem zweiten Geburtstag, floh seine Familie mit ihm auf einem portugiesischen Schiff nach Montreal in Kanada.

Einen ersten Eindruck als Schauspieler hinterließ er in der Rolle des Alex in einer französisch-kanadischen Besetzung der Fernsehserie BEAU TEMPS, MAUVAIS TEMPS (1955–1958). Ende der 1950er Jahre ging er nach England zum Birmingham Repertory Theatre, um seiner Karriere auf die Sprünge zu helfen.

Er spielte den Detective Constable Matt Stone in neun Episoden der Serie  SOFTLY, SOFTLY (BBC 1966), ein Abkömmling der Serie Z-CARS. In späteren Interviews erklärte er, er habe damit aufgehört, weil er nicht auf eine solche Rolle festgelegt werden wollte. In den Archiven der BBC hat nur eine komplette Folge von SOFTLY, SOFTLY mit Kanner überlebt, 'A-Z', eine weitere nur teilweise.

Patrick McGoohan war von Kanners schauspielerischen Qualitäten beeindruckt und besetzte ihn als den psychopathischen "Kid"/Nummer Acht in der Episode "Harmony". Das führte zu weiteren Auftritten in "--3-2-1-0" und in der Schlussepisode "Demaskierung",

jeweils als eine andere Figur. Er spielte den rebellischen Nummer 48 in "Demaskierung", eine Rolle, in der die Dialoge entweder eine Abfolge von und Reaktion auf Wortfetzen waren oder gesungen wurden. Ohne Namensnennung spielte er den Modefotografen in der Episode "--3-2-1-0" und übernahm selbst die Stunts auf einer Achterbahn.

Er spielte 1969 in dem wenig bekannten, nur 26 Minuten langen Film "29" als Graham Baird neben Yootha Joyce, die Geschichte eines promiskuitiven Ehemannes während einer Nacht in "Swinging London". In Großbritannien lief der Film im Beiprogramm von IF.

Er ging zurück nach Kanada, wo MAHONEY'S ESTATE (aka MAHONEY'S LAST STAND, 1972) mit Sam Waterston und Maud Adams, sein nächster Film war, bei dem er das Drehbuch mitverfasst hatte und ebenfalls an der Regie beteiligt war.

Mit Patrick McGoohan arbeitete er erneut zusammen in dem kanadischen Geiseldrama KINGS AND DESPERATE MEN. Er spielte darin, schrieb das Drehbuch, produzierte und führte Regie. Vermutlich verbrachte er zwei Jahre mit dem Schnitt, sodass der Film, 1977 entstanden, erst 1981 auf dem Montreal World Film Festival Premiere hatte. In den späten 1980ern verklagte Kanner die Produzenten des Films STIRB LANGSAM und behauptete, sie hätten die Idee zu diesem Film von ihm gestohlen (er verlor die Klage).

Auszüge aus der englischen Wikipedia, Mai 2012; Übersetzung: Arno Baumgärtel

Am nächsten Tag war unsere Pilgergruppe am wichtigsten Grab der Weltgeschichte, am Grab Christi, das seit 2000 Jahren leer ist. An diesem Ort sehen wir Christen den Beginn der Erfüllung der Ezechiel-Verheißung, die der Hippie Nummer 48 so eindruchvoll im "Fall Out"-Finale hat erklingen lassen. Beim Memento in der Anastasis, der Auferstehungskirche, habe ich auch für Alexis und alle Verstorbenen gebetet und Kerzen der Hoffnung entzündet.

Meine Reiserfahrung möchte also kurz in diese Worte fassen:
Thanks for the trip, Dad!
Michael Brüne
(Mai 2012)

 

 

ALEXIS KANNER 1942 - 2003

By Michael Brüne

I don't want to make more out of my visit at Alexis Kanner's grave than what it really is: Honouring a departed human. Alexis Kanner managed to touch the hearts of many people very differently. He was part of that unique PRISONER TV-tale that still keeps us fascinated and makes people think. Merlina Waterworth who interviewed Alexis for the last time in 2003 is certainly right in saying that my visit on the mount of olives is also a symbolic gesture for me, a German, going to a reputable jew who together with his family was forced to escape from France when the Nazis came upon them. That I, as a Christian, would pay my last respect to a jew in Jerusalem.

MEETING IN PORTMEIRION

It's been at the 2011 PortmeiriCon that I first met Ori and Nora S. from Israel. SIX OF ONE founder Dave Barrie, in a talk, had mentioned that Alexis Kanner after his death in 2003 was returned to Israel and buried in Jerusalem. Ori and Nora agreed to do a research for the location of his grave. Their search was successful. They found the last resting place of the unforgotten actor who played the "Kid" and also the Hippie on the mount of olives in Jerusalem. It is this particular place opposite Temple Mount where pious jews await the arrival of the Messiah on Judgment Day. Only those jewish believers prominent

and renowned are entitled to receive their last resting place on that spot. And the price to be paid by the families is extremely high. One year later during a pilgrimage that took me to Israel for one week I had the opportunity of visiting Alexis Kanner's burial place.

SHALOM - PEACE -
FROM THE CITY OF PIECE: JERUSALEM!

Our programme was tight and I'm fulfilled with lots of multifaceted impressions. Our German group was traveling through Jerusalem and Galilee in the blazing sun and at a temperature of more than 30 degrees. It was amazing to experience the sunrise at the Sea of Galilee at 5.30 am and to enjoy a refreshing swim in the lake.
On Monday 14th May in the afternoon I had an appointment with Ori in Jerusalem. He took me with his car to the mount of olives. His wife Nora sadly was tied up with business. On the mount of olives we met a security escort who guided us to the grave of Alexis Kanner. It's placed in a large area of sarcophagi. This jewish graveyard is located at the hillside of the mount of olives opposite of the jewish temple sanctuary on which by now the Dome of the Rock and Al-Aksa Mosque of the Muslimes are standing.
On a jewish graveyard as well as inside a synagogue jewish men are obliged to wear a headpiece. Ori was wearing his kippa and he was dressed with his Prisoner-T-Shirt. My head was covered

with a white cap which I was always wearing on the journey as a sunblind. I didn’t have my Prisoner-T-Shirt with me in Israel...

Without any Hebrew knowledge nobody of us would be able to find and identify Alexis’ grave. The escort showed us the grave and left us alone as long as we wished. And he was also kind and helpful to take some photos and filming clips at the tomb.
Ori and me started our little ceremony at Alexis - Rabbi Chaim Yeshaia Kanners - tomb. Ori read the Hebrew grave inscription and I read the English translation:

Here is buried
The dear and beloved man
The gentle soul and noble spirit
Rabbi Chaim Yeshaia Kanner, blessed is his memory
Son of our mentor and Rabbi
Rabbi Pinchas Joseph Halevy, blessed is his memory
Grandson of the righteous ones, the holy ones
Of Sanz, Shinwa, Kosow, Shpitovka and the "Basht" (he of good name)
May their rights protect us
14 of the month of Kislev, year 5764
May his soul be bound up in the bundle of the living

The escort was filming us while we were reading the grave inscription. And he too made some nice photos of us standing together at the tomb. Ori assumes, that the denotation "Rabbi" within Alexis’ name is a title of honour. But it seems that his father Rabbi Pinchas Joseph Halevy was a real religious rabbi with the jews. Anyway the family Kanner is well honoured in Israel. They belong to the Chassidic movement in their religion. Why the forename Alexis is missing on the grave inscription Ori didn't know. Unfortunately nobody could give more detailed information about Alexis Kanner and his family. Last year Ori was searching about ten different funeral parlours to eventually locate the grave.

ORI S. AND MICHAEL BRÜNE AT ALEXIS KANNER'S TOMB

"HEAR THE WORD OF THE LORD"

Our ceremony continued with reading the prophecy of Ezekiel 37,1-14 which was the biblical base for the Hippie’s "Dry Bones" (or else "Dem Bones") song in "Fall Out". Ori read it in the original Hebrew and I read it in English and German. Everyone of us made a silent prayer at Alexis grave. And with big thanks in our hearts we mentioned the energetic and charismatic actor who fascinated lots of Prisoner fans worldwide. It was a moving moment to stand at his final resting place and to realise again with sadness that he has left us too early. But as Ori said, his spirit is alive and free by now and we are happy with him in his eternal living.
Together we enjoyed the view from this most exclusive place in the world. I gave Alexis a final salute of honour in the name of all of us - the SIX OF ONE team and the German Prisoner friends. And before leaving I put six stones on his tomb, as this is common practice among Jews. This act was also representative for all of Alexis friends who cannot come to his last resting place in Jerusalem.

CONVENTION 2011: KANNER'S LAST INTERVIEW 2003 WITH MERLINA WATERWORTH;
THE CURIOUS GOGGLES ARE A SUN PROTECTION AND KANNER
WAS VISIBLY STRUCK BY HIS ILLNESS

MEMORIES

After leaving the mount of olives Ori invited me for an evening meal in a jewish pub. I invited Ori and Nora to come to Germany. But Ori was a little reserved and told me that his family had had bad experiences with the Nazis. I didn't want to delve into this subject because old wounds would easily be reopened.
The little special pilgrimage within my Holy Land pilgrimage was very successful and also moving. I was delighted to meet Ori again - he may be the only PRISONER fan in Israel - and to visit Alexis Kanners final resting place together with him. In my mind an in my heart I commemorated the two personal meetings with Alexis in 1993 in London during the 25th Anniversary celebration of the Prisoner and during the 2003 Portmericon, only a few month before his sudden death.

FALL OUT : AS THE HIPPIE - NUMBER 48 - "THANKS FOR THE TRIP, DAD!"

THE GIRL WHO WAS DEATH : UNCREDITED AS A FASHION PHOTOGRAPHER

LIVING IN HARMONY: AS "THE KID" TOGETHER WITH PATRICK McGOOHAN

KINGS AND DESPERATE MEN (1981): AS A TERRORIST IN A MOVIE
DIRECTED BY HIMSELF, TOGETHER WITH PATRICK McGOOHAN

ANOTHER IMPORTANT GRAVE IN JERUSALEM

The next day our German group visited the most important tomb of world history. We were standing inside Jesus Christ’s tomb which has been empty for nearly 2000 years. In the resurrection of the Messiah, Christians see the beginning of the fulfillment of the Ezekiel prophecy. And it was exactly this promise the Hippie No. 48 - Alexis Kanner - represented in such an impressive way in the Prisoner’s "Fall Out" finale, with his "Dry Bones" ('Dem Bones') song. At this meaningful place in the church of resurrection I was praying for Alexis and all the dead (in my heart) and I lit candles of hope: "Hear the word of the Lord!"

KINGS AND DESPERATE MEN

What makes it so damned special, you ask? Besides being thoroughly warped and uncommercial, it stars long-time fave Patrick McGoohan and the director/producer/co-writer (in addition to editing and photography, under the pseudonym Henry Lucas) was Pat's old pal from THE PRISONER, Alexis Kanner...

McGoohan stars as John Kingsley, a controversial Montreal radio talkshow host who is taken hostage in his high-rise studio on Xmas eve by a pair of novice terrorists (Alexis and Andrea Marcovicci), who wire the building with explosives and plan to go on the air live, in an attempt to get a local activist released from prison. But this isn't the beginning of some standard pot-boiler, because Kanner relies more on offbeat characterizations than simple plot grindings.

The head kidnapper is a professor turned social revolutionary ("I'm tired of teaching history," says Kanner. "I'd prefer to shape some of it myself."), and once entrenched in the secured studio, Patrick and Alexis battle it out with various psychological armaments until you're not sure who's really in control.

As the police surround the building with enough firepower to stop a small army, the broadcast becomes a public side-show, with McGoohan manipulating his nervous captor with his dry sly wit (while sucking down a bottle of gin) - listening to the rambling callers, conducting a mock-trial, forcing in commercials breaks against Kanner's orders, and even leaping on the creep, as this intricate, 'oh-so-perfect' plan slowly unravels before Alexis' bloodshot eyes...

All of this will probably be too slow and diffuse for most viewers (you know, the stupid ones), but this is a must see for McGoohan-watchers and fans of Lobster Cinema.

Kanner is edginess incarnate, while McGoohan is letter perfect as the dynamic Kingsley. It's a flashy, playful role and Pat wades into it with obvious relish. I admit the film's a annoyingly long-winded at times, but it's also always intriguing and often downright brilliant. Oh yeah, in case you were wondering about the title, it's taken from a poem by John Donne: "Thou art slave to fate, chance, kings, and desperate men."

Steven Puchalski, author of "Slimetime: A Guide to Sleazy, Mindless Movies", 2002, and Shock Cinema

In short, I would express my experience with the Hippie's word:
"Thanks for the trip, Dad!"
Michael Brüne (May 2012)

Alexis Kanner (2nd May 1942 in Bagnères-de-Luchon, France - 13th December 2003 in London, England) was a French-born Anglo Canadian actor, most notable for appearing in the ground-breaking TV series THE PRSIONER.

He was born in Nazi-occupied Bagnères-de-Luchon, France. In April 1944, shortly before his second birthday, his family escaped with him to Montreal, Canada on a Portuguese ship. Kanner made his first impression as an actor in the role of Alex, among a French Canadian cast, in the television drama series Beau Temps, Mauvais Temps (1955–1958). He moved to England in the late 50s to join the Birmingham Repertory Theatre to further his acting career.

He appeared as Detective Constable Matt Stone in 9 episodes of SOFTLY, SOFTLY  (BBC 1966), a spin-off series from Z-CARS. He claimed in interviews later that he left not wanting to be typecast. Only one complete SOFTLY, SOFTLY episode featuring Kanner survives in the BBC archives, 'A-Z', and another partially.

Patrick McGoohan, impressed with Kanner's acting skills, cast Kanner as the psychopathic 'Kid' / Number Eight in the episode "Living in Harmony". This led to further appearances in "The Girl Who Was Death" and the final episode "Fall Out", all as different characters. He portrayed the rebellious 'Number 48' in "Fall Out", a role in which the

dialogue was either asuccession of short lines in response to other short lines or sung. Kanner also gave an uncredited performance as the photographer in "The Girl Who Was Death", in which he performed a number of stunts on a roller coaster.

He starred in a little known short feature film called TWENTY NINE in 1969 as Graham Baird in a story of a promiscuous young husband's night out in swinging London. It was only 26 minutes long and co-starred Yootha Joyce. This was shown as the B film in Britain to the feature film IF. He moved back to Canada and his next film was MAHONEY'S ESTATE (aka MAHONEY'S LAST STAND, 1972) with Sam Waterston and Maud Adams, which he also co-wrote and co-directed.

He worked again with Patrick McGoohan on the Canadian hostage drama film KINGS AND DESPERATE MEN in which he starred as well as writing, producing and directing. He apparently spent two years editing the film which, although filmed in December 1977, did not premiere until the 1981 Montreal World Film Festival. During the late 80s Kanner sued the producers of the film Die Hard claiming that they stole the idea for that movie from this film (he lost).

Excerpts from Wikipedia, May 2012

ALEXIS KANNER IN FALL OUT


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